19-08-06

Nieuw: Autoart GT3 Cup

Modellenfabrikant Autoart trakteert ons met zijn nieuwe 997 GT3 Cup weer op een pareltje van de bovenste plank. Het nieuwe schaalmodel staat nog niet op de officiële site van Autoart, en zal dus momenteel nog niet in de gewone handel te verkrijgen zijn. Maar op de site van het Duitse Modelissimo is hij al wel te bestellen...

Dit schaalmodel is een echte aanrader voor alle Porsche-fanaten, en zou mooi staan naast de straatversie (GT3 of GT3 RS) die naar alle waarschijnlijkheid binnenkort ook dankzij Autoart te verkrijgen zal zijn.

 

16:43 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

13-08-06

Film: No man's land

Een ware klassieker voor elke zelfrespecterende Porschist, deze film met Charlie Sheen uit 1987.
Een fragement van deze film, waarbij ze 2 Porsche's op 1 dag willen stelen en de dingen een beetje mislopen vind je
hier.
De DVD aan de
voordeligste prijzen...

10:15 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (12) |  Facebook |

04-08-06

Porsche 997 Turbo en Cayman S in Autogids

De nieuwste editie van "Autogids", die sinds woensdag bij de dagbladhandelaar ligt, is een waar festijn voor de echte Porsche-liefhebber.

Ten eerste is er een gedetailleerde wegtest van de nieuwe 997 Turbo. En zoals altijd onderwierp de redactie de geteste wagen aan hun eigen metingen. Een sprintje van 0 tot 100 km/u haspelde de Turbo (met manuele bak) in amper 4,1s af, ik kan me niet herinneren dat ze ooit reeds een dergelijk goed cijfer hadden opgetekend. De Lamborghini Murciélago bijvoorbeeld haalde enkele jaren terug slechts een povere 5,4s. Op de kilometer uit stilstand ging het feest, met een puike 22,1s, gewoon door. Alhoewel dit natuurlijk toch wel iets slechter is dan wat Porsche ons voorschotelde. Volgens de auteur kwam dit daardat de wagen teveel grip heeft en de wielen weigeren door te slippen. In dit sprintnummertje deed hij (slechts) even goed als de Corvette C6 Z06, die bijna een slordige €60.000 goedkoper is. In de hernemingen toonde de nieuwe Porsche zich van zijn minder goede kant door trager te zijn dan zijn voorganger en door de Corvette in de horizon te zien verdwijnen. Andere puntjes van kritiek waren de (te) kleine brandstoftank en een mogenlijk gebrek aan karakter door de te stille krachtbron. Maar dit laatste negatieve punt kan ook als een compliment voor de ideale GT gezien worden. Want voor rauw motorgeweld is er natuurlijk de GT3 (RS) en binnenkort de GT2...

Een ander interessant duel was dit tussen de Cayman S, BMW Z4 M Coupé en de Nissan 350Z. Opvallend hier is dat de Porsche de minst krachtige (sinds kort heeft de 350Z standaard 300pk) maar wel de duurste is. Deze hoge prijs verantwoordt hij toch door, ondanks het verschil van maar liefst 48 pk, de BMW in de acceleraties op de huid te zitten. Naar 100 km/u is hij zelfs een tiende sneller (5,4s tegen 5,5s voor de BMW) en op de kilometer uit stilstand moet hij slechts een tiende prijsgeven (24,4s tegenover 24,3s). Maar dit maakt de Porsche ruimschoots goed met zijn veel betere rijprecisie en fabelachtige remmen. En dit voor slechts €3000 verschil met de BMW. De Nissan komt een eindje achter de twee topsporters over de meet maar kost dan ook een goede €20.000 minder...

Zoals u ziet is het nieuwste nummer van Autogids speciaal op maat van de Porsche-fanaat gemaakt. U kan dit nummer nog tot 15 augustus bij u lokale dagbladhandelaar vinden voor amper 3 euro.
http://www.automagazine.be

12:00 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

01-08-06

24 Uren van Spa: 997 GT3 RSR

Porsche heeft succesvol het "trainingsweekend" voor de nieuwe GT3 RSR afgerond. Beide wagens kwamen veilig over de meet, reden mooie rondetijden onderweg en eindigde als 1ste en 2de in hun eigen categorie ondanks een flinke portie pech.

Alhoewel deze nieuwe racegeneratie van de 911 zich nog slechts in een ontwikkelingsstadium bevindt, konden de twee wagens zich tijdens de eerste uren van de race toch meten met de véél krachtigere GT1's. Een top 10 plaats algemeen had dus best tot de mogelijkheden behoort. Maar spijtig genoeg liepen de wagens vertragingen op door een botsing, schade onderaan de wagen en een kapotte versnellingsbak. Met een uiteindelijke 14de en 15de plaats algemeen en een 1ste en 2de plaats in G2 toonde de GT3 RSR toch zijn potentieel. Zeker wanneer men er rekening mee houd dat het nog slechts om een prototype gaat.

De 997 GT3 RSR draagt een zware erfenis mee, want door de goede resultaten van zijn voorgangers zijn de verwachtingen erg hoog gespannen. Toch mogen we er gerust in zijn dat ook nu weer de concurrentie in het stof zal bijten. De 24 Uren van Spa is de enige race dat deze racewagen dit jaar zal rijden maar een verder geëvolueerde versie zal volgend jaar naar tal van privé-teams verkocht worden...

Meer info en afbeeldingen op:
http://www.flat-6.net/forum/news.php?do=press&make=Porsche&article_id=358&year=2006
http://stijnbraes.fotopic.net/c1039222.html
 

14:56 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

17-07-06

Nieuw: Porsche 997 Targa

De eerste officiële foto's van de nieuwe Targa werden eindelijk vrijgegeven. Maar veel nieuws onder de zon is er niet aangezien we al tal van ongecamoufleerde testwagens op diverse sites zijn tegengekomen.


Het koetswerk met de ver doorlopende zijruiten en de chroomstrip verwondert ons dus al niet meer. En dat doet ook de technische kant van het verhaal niet, zoals eerder bronnen al aangaven zal deze Targa enkel met vierwielaandrijving leverbaar zijn. Dus als Targa 4 of Targa 4S, een Targa Turbo (zoals in de jaren '80) zal er meer dan waarschijnlijk nooit komen. 
Het glazen dak is grotendeels hetzelfde als dat van de 996 Targa, alleen zou het windgeruis nog verder teruggedrongen zijn en weegt de dakconstructie 1,9 kg minder.

De nieuwe Targa wacht een zware taak want bij zijn voorgangers vielen de verkoopscijfers toch wat tegen. Deze 997 maakt dus een goede kans om een echte klassieker te worden. De serieproductie van de nieuwe Targa zal pas eind dit jaar van start gaan waardoor de Targa pas echt volgende zomer zal kunnen schitteren...

Porsche 997 Targa 4
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 3.596cc
Vermogen: 325 pk
Maximumkoppel: 370 Nm
0-100 km/u: 5,3 s
Topsnelheid: 280 km/h

Porsche 997 Targa 4S
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 3.824cc
Vermogen: 355 pk
Maximumkoppel: 400 Nm
0-100 km/u: 4,9 s
Topsnelheid: 288 km/h

Meer info en foto's op:
autowereld.com, autoweek.nl, filmpje en Porsche.de




13:25 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

06-07-06

Nieuw: Porsche 997 GT3 RSR

Woendag stelde Porsche eindelijk zijn nieuwe racewapen voor tijdens de trainingsritten van de 24 Uren van Spa.

Al geruime tijd snakt de 996 GT3 RSR naar opvolging, door de vele nieuwkomers in de GT2-klasse dreigde Porsche haar eeuwenoude heerschappij in deze reeks te verliezen.
De nieuwe wagen zou 10% stijver en 7% aërodynamischer als zijn voorganger moeten zijn. Maar uiterlijk ben ik toch nog niet helemaal overtuigd, zo komen de centrale uitlaten die schuins naar elkaar toelopen, de fel verbrede (en vooraan kronkelige) wielkasten en de roosters vooral nogal geknutseld over. Maar zolang het beest maar races wilt zul je mij niet horen klagen.

De nieuwe RSR zal dit seizoen enkel te zien zijn tijdens de 24 Uren van Spa. Vanaf volgend jaar zal hij ook aan privéteams geleverd worden om hopelijk zo zijn plek in de geschiedenisboeken te veroveren...

Meer info en foto's op:
http://www.fiagt.com/gallery.php?event=54&season=2006...
http://www.flat-6.net/forum/showthread.php?t=20414...










Met dank aan Kim Van Herck

15:57 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |