29-06-06

Update

Na bijna 1 jaar en ongeveer 2500 bezoekers werd het wel eens tijd dat deze site een grondige opknapbeurt kreeg.

Zoals u kan zien is er niet veel veranderd, enkel de ruwe kantjes zijn wat bijgeschaafd zodat de site nu hopenlijk nog overzichtelijker is.
Zo werden onder meer de linken herbekeken, kwamen er enkele bij en vielen er enkele af. De belangrijkste nieuwkomers komen van de Autogids site, deze site laat namelijk toe om de prijzen en opties van alle nieuwe wagens te bekijken. Eveneens vind men hier ook richtprijzen voor tweedehandswagens van '99 tot 2005. Bij de schaalmodellen valt ook het verdwijnen van Bburago op, het bekende Italiaanse merk (dat tevens de uitvinder van de 1/18 schaal is) had de laatste jaren af te rekenen met kwalitief veel betere concurrenten en vroeg dan onlangs ook noodgedwongen het faillissement aan. Maar de Chinese fabrikant Maisto nam de bezittingen en de merknamen van Bburago over dus mogenlijk kan het merk ooit wel eens terug in onze lijst belanden. Binnenkort zullen we op deze site trouwens ook uitgebreid aandacht besteden aan Porsche-schaalmodellen.

De lijst met evenementen (aan de linkerkant) werd een stuk kleiner. Vanaf nu worden (mogenlijk tot grote opluchting van heel wat Porsche-fanaten) daar enkel Porsche-activiteiten weergegeven (zoals de Porsche-days). Maar andere evenementen zoals het Brusselse autosalon of de Ferrari-days zullen nog steeds te vinden zijn onder "Andere evenementen".
Door technische problemen met de exotic-car gallery konden al geruime tijd geen nieuwe afbeeldingen meer online worden gezet. Deze problemen zijn nu opgelost met een gloednieuwe gallery. Dit betekend dus dat de foto's van de
Porsche-days 2006 eindelijk te raadplegen zijn evenals die van de Ferrari-days 2006 van afgelope weekend. De oude foto's zijn nog tot zondag te bezichtigen op de vertrouwde plek, daarna worden ze verwijderd. Maar geen nood begin volgende week worden ze gewoon bij de nieuwe gallery bijgevoegd.

Ik hoop dat de vernieuwingen de site aantrekkelijker en overzichtelijker hebben gemaakt. Het is hier niet de bedoeling een hele lijst met links te geven, daar zijn andere blogs zoals die van
Rufie in gespecialiseerd, op deze site staan alleen verwijzingen naar sites die ikzelf frequent gebruik en onmisbaar vind. Indien u opmerkingen of suggesties ter verbetering van de site heeft zou ik ze graag horen...

 

14:45 Gepost door Godspeed | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

20-06-06

Vernieuwde Boxster

Na amper anderhalf jaar krijgt de 987 Boxster al zijn eerste opfrisbeurt. Aan de buitenkant verandert er (gelukkig) niets, maar onder de kap vinden we nu wel exact dezelfde motoren als bij de Cayman terug.

De basis Boxster blijft nagenoeg ongewijzigd, hij krijgt (net als de onlangs voorgestelde Cayman) een vernieuwde 2,7 liter flat 6 die nu 5 pk en 3 Nm meer produceert (in totaal 245pk en 273 Nm). Op vlak van prestaties levert dit een kleine vooruitgang op, 6,1s naar 100 km/u en een top van 258 km/u en dus ongeveer 0,1s en 2 km/u sneller dan zijn voorganger. Of er in België ook nog een fiscaal aantrekkelijkere 155 kW leverbaar zal zijn is momenteel nog niet geweten.

De Boxster S neemt eveneens de motor van zijn Cayman broertje, in dit geval de S, over. Hierdoor stijgt het vermogen met 15 pk en het koppel met 20 Nm tot respectievelijk 295 pk en 340 Nm. Dit betekent dat de Boxster S even snel als de "coupé" wordt met 5,4s naar 100 km/u en een topsnelheid van 272 km/u.
Toch is niet alles rozengeur en maneschijn aangezien deze super-Boxster zijn fiscaal vriendelijke 3,2 l kwijt is. Op vlak van belasting op inverkeersstelling maakt dit niets uit aangezien ze beide meer dan 155 kW ontwikkelen. Maar jaarlijks zal men nu wel €400 meer verkeersbelasting moeten betalen (1244,76 tegenover 844,80 euro) voor amper lichtjes verbeterde prestaties. Een bedrag waarvoor men toch al een flink aantal liters dure benzine voor zou kunnen kopen...

Voor de rest beperken de nieuwigheden zich tot de optielijst met een aangepast Sport Chrono Package, een vernieuwde Triptronic S automaat en 19" Turbo velgen (onze vrienden van Porscheforum.nl kregen dus vorige week al de nieuwe Boxster onder hun neus geschoven zonder dit te beseffen!)

Vele zullen nu de Boxster als een nog aantrekkelijker alteranatief voor een 911 of Cayman bestempelen. Toch is het verdwijnen van de schitterende 3,2 liter in de Boxster S een spijtige zaak. Meer info en de Belgische prijzen volgen later...

Porsche Boxster
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 2.687cc
Vermogen: 245 pk
Maximumkoppel: 273 Nm
0-100 km/u: 6,1 s
Topsnelheid: 258 km/h


Porsche Boxster S
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 3.387cc
Vermogen: 295 pk
Maximumkoppel: 340 Nm
0-100 km/u: 5,4 s
Topsnelheid: 272 km/h

Meer info en foto's op:
Autowereld.com en Porsche.com

13:59 Gepost door Godspeed | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-06-06

QSM Auto Group

Er staat hier al een tijdje een link naar deze site, niet met de reden om tweedehandse Porsche's of andere wagens aan te schaffen (vermits Australië toch wel een beetje te ver weg is). Maar wel omwille van de fantastische foto's die "Q" van zijn aangeboden wagens maakt. Nu is er weer ongelovelijk beeldmateriaal van een 996 GT3 MK I bijgekomen. In de sold section vind je trouwens nog een hele hoop andere Porsche's en bij de wallpapers vind je foto's in alle formaten van o.a. een 356 A, 356 Speedster, 993 cabrio, 993 TT, Carrera GT...
Zelfs voor liefhebbers van andere merken is het een echte aanrader omwille van de vele Lamborghini's, Ferrari's, Bentley's...

Elke handelaar in sportieve tweedehandswagens zou zo een site moeten hebben, ipv droomwagens te promoten met enkele kleine wazige foto's kan men toch even goed prachtige wallpapers aanbieden. Niet alleen zullen (naar alle waarschijnlijkheid) de wagens sneller verkocht geraken, men bezorgt ook nog tal van liefhebbers een glimlach op het gezicht...

 

 

15:03 Gepost door Godspeed | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

01-06-06

Eerste foto's 997 Targa

Na diverse spyshots van gecamoufleerde Targa's heeft deze nieuwe 997-variant zich dan eindelijk volledig bloot gegeven.

De nieuwe Targa gaat verder op de weg die al eerder door zijn 993 en 996 broertjes werd ingeslagen. Zo zal hij beschikken over een glazen dak waarvan het voorste deel kan wegschuiven onder de achterste ruit. Zoals bij de 996 Targa zal naar alle waarschijnlijkheid ook de achterruit open kunnen wat het laden van bagage makkelijke maakt.
In tegenstelling tot de 993 en 996-versies zal deze Targa niet enkel verkrijgbaar zijn met achterwielaandrijving en de "basismotor". Er zal namelijk ook de terugkeer zijn van de Targa 4 (was alreeds het geval bij de 964) en voor het eerst bij Porsche zal er ook sprake zijn van een Targa S en 4S. Vele zullen twijfelen aan het nut van de 3.8 liter 355 pk sterke boxer in een zwaar en minder stijf koetswerk in een wagen die toch vooral bedoeld is om te cruisen.
Uiterlijk is de Targa te onderscheiden van zijn soortgenoten door het glazen dak, de zijruit die tot ver achteraan doorloopt en het streepje chroom dat boven de zijruiten loopt.

In oktober zou deze nieuwe Targa bij de dealers moeten staan, eens zien of de vier uitvoeringen (alhoewel sommige bronnen enkel maar spreken over Targa 4 en 4S) waarin hij leverbaar zal zijn hem populairder maken dan zijn voorgangers. Die omwille van hun lage productieaantallen inmiddels al  zijn uitgegroeid tot echt collectorsitems...




Met dank aan Autowereld.com

10:23 Gepost door Godspeed | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |