17-07-06

Nieuw: Porsche 997 Targa

De eerste officiële foto's van de nieuwe Targa werden eindelijk vrijgegeven. Maar veel nieuws onder de zon is er niet aangezien we al tal van ongecamoufleerde testwagens op diverse sites zijn tegengekomen.


Het koetswerk met de ver doorlopende zijruiten en de chroomstrip verwondert ons dus al niet meer. En dat doet ook de technische kant van het verhaal niet, zoals eerder bronnen al aangaven zal deze Targa enkel met vierwielaandrijving leverbaar zijn. Dus als Targa 4 of Targa 4S, een Targa Turbo (zoals in de jaren '80) zal er meer dan waarschijnlijk nooit komen. 
Het glazen dak is grotendeels hetzelfde als dat van de 996 Targa, alleen zou het windgeruis nog verder teruggedrongen zijn en weegt de dakconstructie 1,9 kg minder.

De nieuwe Targa wacht een zware taak want bij zijn voorgangers vielen de verkoopscijfers toch wat tegen. Deze 997 maakt dus een goede kans om een echte klassieker te worden. De serieproductie van de nieuwe Targa zal pas eind dit jaar van start gaan waardoor de Targa pas echt volgende zomer zal kunnen schitteren...

Porsche 997 Targa 4
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 3.596cc
Vermogen: 325 pk
Maximumkoppel: 370 Nm
0-100 km/u: 5,3 s
Topsnelheid: 280 km/h

Porsche 997 Targa 4S
Motor: 6 cilinder boxer
Cilinderinhoud: 3.824cc
Vermogen: 355 pk
Maximumkoppel: 400 Nm
0-100 km/u: 4,9 s
Topsnelheid: 288 km/h

Meer info en foto's op:
autowereld.com, autoweek.nl, filmpje en Porsche.de




13:25 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

06-07-06

Nieuw: Porsche 997 GT3 RSR

Woendag stelde Porsche eindelijk zijn nieuwe racewapen voor tijdens de trainingsritten van de 24 Uren van Spa.

Al geruime tijd snakt de 996 GT3 RSR naar opvolging, door de vele nieuwkomers in de GT2-klasse dreigde Porsche haar eeuwenoude heerschappij in deze reeks te verliezen.
De nieuwe wagen zou 10% stijver en 7% aërodynamischer als zijn voorganger moeten zijn. Maar uiterlijk ben ik toch nog niet helemaal overtuigd, zo komen de centrale uitlaten die schuins naar elkaar toelopen, de fel verbrede (en vooraan kronkelige) wielkasten en de roosters vooral nogal geknutseld over. Maar zolang het beest maar races wilt zul je mij niet horen klagen.

De nieuwe RSR zal dit seizoen enkel te zien zijn tijdens de 24 Uren van Spa. Vanaf volgend jaar zal hij ook aan privéteams geleverd worden om hopelijk zo zijn plek in de geschiedenisboeken te veroveren...

Meer info en foto's op:
http://www.fiagt.com/gallery.php?event=54&season=2006...
http://www.flat-6.net/forum/showthread.php?t=20414...










Met dank aan Kim Van Herck

15:57 Gepost door Godspeed in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |